چند روش مشترک براي مطالعه‌ي درس‌هاي رياضي و فيزيک
 
امام خامنه ای مد ظله العالی
 
 
  1. يکي از فرايندهاي شناختي بلوم فهميدن است. براي اين‌که تشخيص دهيد خوب فهميده‌ايد، مانند يک معلم بخوانيد. اگر براي‌تان امکان دارد درس را براي ديگري تدريس کنيد و به او اجازه دهيد از شما سؤال کند. اگر چنين امکاني نداريد، بعد از مطالعه و خلاصه‌برداري، کتاب را کنار بگذاريد و مانند يک معلم همان درس را براي خودتان تدريس کنيد.
  2. فرايند فراشناخت يعني تفکر درباره‌ي تفکر؛ پس خودتان را به فکر کردن روي مسئله‌هاي رياضي عادت دهيد. توجه کنيد که بسياري از مسائل به راحتي حل نمي‌شوند؛ بنابراين اگر در حل مسئله موفق نشديد، نااميد نشويد. براي حل مسائل تلاش کنيد.
  3. مرحله‌ي سوم يادگيري کاربرد است. روي مسائل کتاب‌هاي درسي خوب فکر کنيد و براي حل آن‌ها وقت بگذاريد؛ اما به آن‌ها اکتفا نکنيد. هميشه يک مسئله‌ي جديد براي حل در ذهنتان داشته باشيد و به دنبال مسائل جديد باشيد. از هيچ مسئله‌اي نترسيد. (استفاده از تمرين‌هاي پرتکرار)
  4. از مسائل مربوط به تست‌هاي سال‌هاي گذشته‌ (داخل و خارج از کشور) اطلاع داشته باشيد و اگر فرصت کرديد راه‌حل آن‌ها را نيز پيدا کنيد. سعي کنيد دايره‌المعارف مسائل رياضي ذهنتان را- يعني مجموعه مسائلي که ديده‌ايد نه مسائلي که حل کرده‌ايد- همواره توسعه دهيد.
  5. براي اين‌که بتوانيد مسئله‌اي را حل کنيد ابتدا بايد طراح خوبي باشيد تا بتوانيد منظور طراحان کنکور را متوجه شويد. براي اين کار مسائل جديدي طراحي کنيد. متن بعضي از مسائل کتاب را (بعد از حل آن‌ها) به گونه‌اي مناسب تغيير دهيد و سپس آن را حل کنيد. مثلاً صورت و مخرج مسئله را با هم عوض کنيد، اعداد را تغيير دهيد، مثبت‌ها را منفي و منفي‌ها را مثبت کنيد و به مسئله يک راديکال اضافه يا کم کنيد.

6.    روي بعضي از مسائل، گروهي کار کنيد. مي‌توانيد چند مسئله را انتخاب کرده و بين خود تقسيم کنيد و در فرصتي معين روي آن‌ها کار کنيد. سپس راه‌حل‌ها را با يکديگر بررسي کنيد و اگر توانستيد راه‌حل مسائل را با معلمان خود در ميان بگذاريد.





درباره وبلاگ


امیدوارم که مطالب وبلاگ من برای شمامفیدباشد. باآرزوی موفقیت برای شما
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان امام خامنه ای (همه چیز) و آدرس amirkazemi1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4722
بازدید دیروز : 1692
بازدید هفته : 12184
بازدید ماه : 18830
بازدید کل : 194942
تعداد مطالب : 784
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1